خورشت به آلو یکی از غذاهایی است که دارای یک طعم ملس می باشد و با ذائقه ی بسیاری از افراد جور درمیاد. همانطور که میدانید آلو دارای خواص بسیار زیادی می باشد، که یکی از آنها پتاسیم است، که پتاسیم باعث می شود که فشار خون شما کنترل شود و اگر دارای فشار خون بالا باشید با مصرف آلو فشار خون شما کنترل خواهد شد همچنین برای رفع تشنگی و از بین بردن خارش بدن بسیار مفید است. در زیر قصد داریم به طرز تهیه ی خورشت به آلو همراه گوشت گوسفندی اشاره کنیم.

خورشت آلو 5615

 

مواد لازم برای تهیه ی خورشت به آلو همراه گوشت گوسفندی:

آلو بخارا نیم کیلو

به 2 عدد

گوشت گوسفندی 500 گرم

نمک، فلفل سیاه، دارچین، پودر زنجبیل به مقدار لازم

برنج 5 پیمانه

لپه 150 گرم

رب یک قاشق غذاخوری

هویج 5 عدد

لیمو عمانی 2 عدد

پیاز 1 عدد متوسط

سیر یک حبه

آب 4 لیوان

 

طرز تهیه ی خورشت آلو:

در ابتدا باید پیازها را خرد کرده و پس از اینکه پیازها طلایی شد سیر خرد شده را به آن اضافه میکنیم پس از گذشت یک الی دو دقیقه گوشت را به آن اضافه میکنیم و اجازه می دهیم که گوشت کامل سرخ شود، سپس ادویه ها را به حز نمک به آن اضافه میکنیم،( اضافه کردن نمک به گوشتی که کاملا پخته نشده است، باعث سفت شدن آن می شود) و سپس یک لیوان آب به آن اضافه میکنیم و اجازه می دهیم که با آن مقدار آب گوشت پخته شود. 

حدود یک ساعت قبل از اینکه شروع به سرخ کردن گوشت کنید، باید اجازه دهید لپه ها کاملا آب پز شوند و سپس آن را آبکش کنید، هنگامی که گوشت در حال پخته شدن است، لپه را بهمراه رب و کمی نمک سرخ می کنیم و اجازه می دهیم که گوشت پخته شود و سپس لپه را به آن اضافه کرده و 3 لیوان آب باقی مانده و کمی نمک، آلو به همراه لیمو عمانی را به آن اضافه می کنیم.

سپس به و هویج را پوست کند و آنها را به تکه های کوچک تر برش دهید، سپس آنها را سرخ کنید و کنار بگذارید و دود 5 دقیقه به سرو غذا مانده بود به و هویج را به خورشت اضافه کنید.

در حالی که خورشت شما در حال آماده شدن است باید برنج را نیز آماده کنید، برای تهیه ی برنج هنگامی که آن را داخل قابلمه میریزید و منتظر هستید که آن را آبکش کنید، به آن آن چوب دارچین، نمک و کمی آبلیمو اضافه کنید و سپس آن را آبکش کنید، با اضافه کردن آنها برنج شما طعم و عطر و بوی بسیار خوبی خواهد گرفت.

خورشت آلو 564155

 

نکات مهم هنگام تهیه ی خورشت به آلو:

حتما آلوها را نیم ساعت قبل از اینکه به خورشت اضافه کنید در یک ظرف آب ولرم قرار دهید تا سریع تر پخته شوند.

سعی کنید گوشت را درون زودپز نگذارید زیرا: باعث تغییر طعم غذا خواهد شد.

سعی کنید هویج و به را بسیار نازک برش ندهید زیرا: باعث می شود که ظاهر غذا تغییر کند.

هویج و به را با حرارت بسیار ملایم سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند.

پس از سرخ کردن به و هویج آنها را بر روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

خورشت به آلو همراه گوشت باید رنگ شفافی داشته باشد، اجازه دهید که گوشت به خوبی سرخ شود و رب زیادی به غذا اضافه نکنید، زیرا: این خورشت باید قهوه ای رنگ باشد.

بجای پودر دارچین سعی کنید تا جایی که امکان دارد از چوب دارچین استفاده کنید.

حتما از لیمو عمانی استفاده کنید نه پودر لیمو

اضافه کردن سیب زمینی خلال شده به این غذا کاملا سلیقه ای می باشد.

خورشت به آلو را حتما با گوشت گوسفندی درست کنید طعم بهتری خواهد گرفت.


بارنجی ها ، با ما بهترین باشید. گوشت ,خورشت ,تهیه ,هویج ,پخته ,کنید، ,گوشت گوسفندی ,همراه گوشت ,آبکش کنید، ,اضافه کنید ,اضافه کردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عمده فروشی mamozi اخبار تکنولوژِی و بازی های کامپیوتری کسب درامد ایمن با ما - آموزش کسب درامد از اینترنت Camillegvnm35gg home نهال فروشی پالیز وبلاگ جواد عبادی